All Episodes

May 20, 2025 52 mins
이준석이 세대포위론으로 판을 휘젓기는 했지만 남자표를 얻는 것만큼 여자표를 잃는다. 더욱 인간들은 시간이 지날수록 변화에 적응해 간다. 반 페미 전술이 잠시 먹히지만 오래는 안 간다. 보수는 결국 지역주의고 지역연합은 시대를 떠나서 유효하다. 지역균형의 문제는 영원하기 때문이다. 지금 보수의 위기는 무리하게 노무현을 흉내낸데 따른 반작용이다. 노무현은 대중을 역사의 전면에 동원했다. 보수는 노무현을 모방하여 이명박근혜를 앞세우고 질이 떨어지는 대중을 동원했다. 기레기가 밀어주는 기울어진 축구장에 쉬운 승부였으므로 굳이 쉬운 길 놔두고 어렵게 갈 필요가 없었다. 쉬운 인물을 앞세웠으므로 쉽게 망가졌다. 보수의 본질은 권위주의다. 권위주의를 표방하고 권위가 전혀 없는 전광훈과 김흥국을 쌍두마차로 내세운게 패배의 원인이다. 이준석, 한동훈은 권위주의라는 보수의 본질과 거리가 먼 깐족이 캐릭터다. 구조론연구소 gujoron.com
Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Stuff You Should Know
The Joe Rogan Experience

The Joe Rogan Experience

The official podcast of comedian Joe Rogan.

Dateline NBC

Dateline NBC

Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations. Special Summer Offer: Exclusively on Apple Podcasts, try our Dateline Premium subscription completely free for one month! With Dateline Premium, you get every episode ad-free plus exclusive bonus content.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2025 iHeartMedia, Inc.