על המשמעות

על המשמעות

הצטרפו לקבוצת הטלגרם שלנו https://t.me/alhamashmaut — הפודקאסט עוסק ברעיונות ובהוגים שמעצבים את פני החברה. 💰https://bit.ly/3O32cok💰💰 לביצוע מנוי בפרקים השונים אנחנו בוחנים את ההיקף הראוי של חירות הפרט, אחריות אישית ומעורבות אזרחית. --- ---הפודקאסט עוסק בנושאים רבים שעל סדר היום הישראלי בניהם: המסורת היהודית בחיים המודרניים, היהודים ושמרנות ליברלית, עתיד המשפחה המודרנית, עתיד מדינת הרווחה, ביטחון, לאומיות, מסורת וחופש, דת ומדינה, משבר אירופה המודרנית, הקפיטליזם הדמוקרטי, משילות, משפט ודמוקרטיה, אקטיביזם שיפוטי, המזרח התיכון, תרבות האיסלאם ועוד רשימת ההמלצות שנאמרו במהלך הפרקים - קריאה סרטים פודקאסטים וכו'https://docs.google.com/document/d/1mOoUK69TwMq1n7moVJP5BASgwuNq6xwBFXy3KQmQSn4/edit?usp=drivesdkמוזיקת הפתיח באדיבות - yairhochner@gmail.com יאיר הוכנר

Episodes

July 26, 2024 50 mins

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר מדבר על נושאים מגוונים, ביניהם חופש הביטוי וההפגנות, מדיניות הנשק שלו, הרפורמה בשירות בתי הסוהר ותנאי המחיה של אסירים ביטחוניים, ועמדותיו הכלכליות. 

בן גביר מתאר את האתגרים והקשיים שעומדים בפניו מצד גורמים משפטיים ופוליטיים, אך מדגיש את ההצלחות שהשיג, כמו הרחבת רישיונות הנשק והקמת כיתות כוננות רבות. הוא מתגאה בשינוי שהביא...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט "על המשמעות", עו"ד תמיר דורטל מארח את גיא מור, מנכ"ל רשות ההסדרה, ואת גל וינרבה, מומחה לתחום הרגולציה. הנושא המרכזי של הראיון הוא יוזמה חדשה של רשות ההסדרה - פנייה לציבור הרחב בבקשה להצביע על בעיות וליקויים ברגולציה בישראל.
מור ווינרבה מסבירים כי מטרת היוזמה היא לזהות חסמים בירוקרטיים, סתירות ותקנות מיושנות אשר מייקרות את יוקר המחייה ופוגעות בתחרות במשק. הם מדגישים כי לעיתים ...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט "על המשמעות", עו"ד תמיר דורטל מארח את קובי שוץ, חרדי שבחר לרצות עונשי מאסר בכלא הצבאי ולא להתגייס לצבא. שוץ מתאר את חוויותיו בכלא כ"גן עדן" יחסית לחיילים חרדים, שכן שם ניתנת להם האוטונומיה הדתית שאינה מתאפשרת להם בשירות צבאי רגיל. הוא פורש בפני דורטל שורה של סיפורים משעשעים, חלקם סוריאליסטים, על חייו בכלא, כולל בקשותיו החוזרות ונשנות לחזור לכלא "לחופשה", הצעתו נישו...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את ד"ר יאיר אנסבכר לשיחה על תפיסת האויב במלחמה, תוך התמקדות בחמאס. אנסבכר טוען שחשוב להבין את התרבות והפסיכולוגיה של האויב, ומדגיש את "הצד השני של הגבעה". הוא מסביר שהצבא המערבי, וצה"ל בפרט, נוטים להתמקד במודיעין מסורתי – "ספירת ברזלים" – ופחות במודיעין תרבותי, דבר שמוביל לטעויות אסטרטגיות.
אנסבכר מנתח את תפיסת העולם של לוחם חמאס, ומדגיש את...

Mark as Played


"לא ניתן לכל אחד להצביע לכנסת" - יצחק זיוון מציע שינוי דרמטי בשיטת המשטר בישראל

בפרק מרתק של הפודקאסט "על המשמעות", אירח עו"ד תמיר דורטל את יצחק זיוון, חוקר משטרים דמוקרטיים, לשיחה סביב מאמרו ב"השילוח", הקורא להחליף את שיטת המשטר בישראל לנשיאותית. הראיון, שנגע בשורה ארוכה של נושאים מהותיים, הציג תמונה רחבה של החזון הפוליטי של זיוון, שאינו חושש מביקורת ומרעיו...

Mark as Played

עורך דין תמיר דורטל הוא בעל הפודקסט על המשמעות, בו הוא מראיין אינטלקטואלים ופוליטיקאים לדון בפילוסופיה פוליטית, הגות קלאסית, יהדות ונושאים אקטואליים.

בפודקסט דיברנו על איך להיות אזרח טוב, על אלוהים, על עסקת החטופים, הרפורמה המשפטית, ביבי, על יהדות ועוד.

פרסמו אצלנו - פנו לג'ו 0542360136

Support the Show.

להצטרפות כמנוי הפודקאסט ואתר מידה

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את עדו נורדן, מחבר הספר "בעל הבית", לדיון נוסף על שלטון הפקידים במדינת ישראל. הפעם, הם מתמקדים באירועים עדכניים מהחודשים האחרונים, כולל התנהלות הרמטכ"ל, היועצת המשפטית לממשלה, ושאר הגורמים הפועלים מאחורי הקלעים.

נורדן מדגים כיצד ה"דיפ סטייט" פועל דרך סוגיית חוק הגיוס. הוא מתאר כיצד גורמים שונים, כולל בג"ץ, היועצת המשפטית לממשלה והרמטכ&...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את טל צפאני, מנכ"ל מכון איין ראנד העולמי, לשיחה מרתקת על פילוסופיה, אקטואליה והקשר ביניהם. צפאני טוען כי העימות הנוכחי בלבנון מייצג התנגשות בין ציביליזציות, כאשר הציביליזציה המערבית פוגשת ציביליזציה פרימיטיבית. לדבריו, ישראל, כנציגת התרבות המערבית, חייבת להבין את כוחה ולהכריע את אויביה לא רק ברמה צבאית, אלא גם ברמה רעיונית.

צפאני דוחה את תפיסתו של משה פייגלין,...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט "על המשמעות", עו"ד תמיר דורטל מארח את חבר הכנסת משה סעדה לשיחה נוקבת על אירועים אקטואליים, פוליטיקה, צדק ומערכת המשפט. סעדה, לשעבר בכיר בפרקליטות, חושף את תחושותיו לגבי אירוע מעצרם של מתנדבים שסייעו ב7 לאוקטובר וכעת מואשמים ב"רצח מחבלי נוחבה" וטוען כי הפרקליטות פעלה בצורה פסולה ופושעת. הוא מותח ביקורת חריפה על מערכת המשפט, טוען לחוסר יעילות ולעיכובים בלתי סבירים בתיקים, ומתא...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את אלחנן גרונר, תחקירן הקול היהודי, לשיחה נוקבת על מצב הנשק ביהודה ושומרון. גרונר חושף נתונים מדאיגים אודות כמויות הנשק הבלתי חוקי בשטחי יו"ש, ומותח ביקורת חריפה על אוזלת ידה של מערכת הביטחון בטיפול בתופעה.
לדברי גרונר, למרות הצהרות על "מלחמה נחושה" בטרור, צה"ל תופס כמות זעומה של נשקים מדי שנה, בעוד ההברחות נמשכות במרץ. גרונר טוען כי שתי סיבות מרכזיו...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את אלעד מלכא, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, לשיחה על עתיד שוק התקשורת ומהפכת האינטרנט. מלכא מסביר כיצד הטכנולוגיה מובילה לביטול הדרגתי של הרגולציה בשוק השידורים, ומאפשרת כניסה של שחקנים חדשים, כמו i24, לשוק שידורי החדשות.
הוא מנתח את השפעת ביטול חובת רכישת שידורי ספורט מחברת RGE על ידי חברות הכבלים והלוויין, ומציין כי בעוד שהמהלך יוביל להוזלת חבילות הבסיס, הוא צ...

Mark as Played

הרב אליאב תורג'מן, לוחם גבעתי לשעבר ומנכ"ל איגוד רבני קהילות, התארח בפודקאסט 'על המשמעות' עם עו"ד תמיר דורטל לשיחה מרתקת וחסרת פשרות על גיוס חרדים, פסיקת בג"ץ, חשיבות השירות הצבאי והצורך בהערכה ותמיכה באנשי הקבע. הראיון, שפורסם בעקבות פסיקת בג"ץ האחרונה בעניין חוק הגיוס, חושף את עמדתו המורכבת של הרב תורג'מן ואת מחויבותו העמוקה לחיזוק החברה הישראלית.

"אני תומך בגי...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את אלוף משנה במילואים חזי נחמה, מוביל פורום המפקדים והלוחמים במילואים. חזי מדבר על הצורך בשינוי אסטרטגי בלחימה בעזה ובצפון. הוא מבקר את הגישה הנוכחית של צה"ל, וטוען כי היא מתמקדת יותר ב"תמונות ניצחון" מאשר בהכרעה אמיתית של האויב.


נחמה מדגיש את חשיבות הטיהור השיטתי של השטח, כולל כיתור האויב ומניעת בריחתו. הוא מתייחס לבעיות בלחימה ברפיח ובמקומות א...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את מרק לוגובסקוי, מחבר הספר "אתאיסט בגוש קטיף". השניים דנים בחוויותיו של לוגובסקוי כסטודנט חילוני שהתנגד להתנתקות מגוש קטיף ב-2005. לוגובסקוי מתאר את השתתפותו במאבק נגד ההתנתקות, כולל ניסיונות להיכנס לגוש קטיף ופעילות בתא הכתום, ארגון סטודנטים שהתנגד לתוכנית.
הדיון מתמקד באירועים מרכזיים כמו ההפגנה בכפר מימון והעימותים באמונה. לוגובסקוי מספר על חוויותיו האישיו...

Mark as Played

פרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את פרופסור אהוד מנור לשיחה על תפיסת הביטחון של יגאל אלון.
השיחה מתמקדת בהשוואה בין תפיסתו של אלון לתפיסותיהם של משה דיין ושמעון פרס, ובוחנת את תפקיד הגרעין, ההתנחלויות והשטחים בתפיסת הביטחון הישראלית.

מנור סוקר את תפקידו של אלון במלחמת העצמאות ואת רעיונותיו בנוגע ל"הפרדה" בין יהודים לערבים. הוא מתאר את תפיסת הביטחון של אלון כ"כלים שלובים", המ...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את פרופ' אהוד מנור לשיחה על דמותו של יגאל אלון ועל התנועות הפוליטיות בישראל בשנותיה הראשונות. מנור, שכתב ביוגרפיה על אלון, מנתח את סיבות הדחתו של אלון מצה"ל בשנת 1949, ומסביר את המחלוקות האידיאולוגיות בין בן גוריון לאלון סביב סוגיות של התיישבות, חלוציות, עליה וקליטתה, וכן לגבי אוריינטציה מדינית בימי המלחמה הקרה.

הוא מתאר את תפיסתו של אלון לגבי גבולות &quo...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את ד"ר יאיר אנסבכר לדיון נוקב על מצב המלחמה והצורך בניצחון ישראלי מובהק. אנסבכר טוען שהגענו לנקודת מפנה בהיסטוריה של עם ישראל, ומבקר בחריפות את התנהלות הממשלה והצבא. הוא מותח ביקורת על דבריו של דובר צה"ל, הטוען ש"אי אפשר לנצח את הרוח של חמאס", ומציג את חוסר האמון הציבורי בממשלה כגורם משמעותי המונע ניצחון.
אנסבכר סוקר את הלחצים המופעלים על ראש הממשלה ...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את אורי קירשנבאום מעמותת חוננו לדיון מעמיק בפרשת בן אוליאל ורצח משפחת דוואבשה בדומא. קירשנבאום מתאר את השתלשלות האירועים, החל מהרצח המזעזע, דרך המעצר של בן אוליאל וחשודים נוספים, ועד להרשעתו והתנאים הקשים בהם הוא מוחזק.
הוא טוען כי שב"כ הפעיל לחץ כבד על המערכת לאיתור מהיר של חשודים, וכי ההודאה של בן אוליאל הושגה תחת עינויים קשים. קירשנבאום מותח ביקורת חריפה על התנה...

Mark as Played

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל והדס צורי אירחו את חברת הכנסת לימור סון הר-מלך ממפלגת עוצמה יהודית. לימור, חברה בוועדת חוץ וביטחון, דנה בסוגיות בוערות כמו חוק הגיוס, המצב הביטחוני והשפעת הציבור על המערכת הפוליטית.

היא טוענת כי חוק הגיוס הנוכחי מייצר פילוג בעם וכי הצבא אינו מסוגל לגייס את כמות החרדים המוצהרת. היא מציעה פתרונות מעשיים כמו הגדלת שירות חרדים במשטרה ושירות צבאי-משטרתי.

היא מבקרת א...

Mark as Played

Popular Podcasts

    The Podium: An NBC Olympic and Paralympic podcast. Join us for insider coverage during the intense competition at the 2024 Paris Olympic and Paralympic Games. In the run-up to the Opening Ceremony, we’ll bring you deep into the stories and events that have you know and those you'll be hard-pressed to forget.

    2. In The Village

    In The Village will take you into the most exclusive areas of the 2024 Paris Olympic Games to explore the daily life of athletes, complete with all the funny, mundane and unexpected things you learn off the field of play. Join Elizabeth Beisel as she sits down with Olympians each day in Paris.

    3. iHeartOlympics: The Latest

    Listen to the latest news from the 2024 Olympics.

    4. Paris Summer Games

    The 2024 Summer Olympics in Paris are here and have everyone talking. iHeartPodcasts is buzzing with content in honor of the 33rd Olympic Games and you can follow Paris Summer Games to stay up to date on all things Olympics. We’re bringing you episodes from a variety of iHeartPodcast shows to help you keep up with the action. Follow Paris Summer Games so you don’t miss any coverage of the 2024 Olympic Games, and if you like what you hear, be sure to follow each Podcast in the feed for more great content from iHeartPodcasts.

    5. Dateline NBC

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.