All Episodes

October 5, 2021 73 mins

מה בין חבישת שטריימל ביום קיץ חם לגישות הפרוגרסיביות בקמפוסים בארצות הברית? ומה יש לפסיכולוגים ללמד אותנו על שרידותן של דתות?

"...ומה שמדהים זה שלא כאילו גדלנו בפער של אלף שנה או אלף קילומטר, זאת אומרת היא גדלה בחוף המזרחי של ארה"ב במשפחה מסורתית, אני במשפחה דתית, ושנינו התגלגלנו לפרינסטון, והיה אפשר לחשוב שאנחנו מדברים פחות או יותר באותה שפה. אבל מה שהתברר לי באותו רגע זה (מה שלא היה לי ברור לפני כן) שאנחנו ממש לא מדברים באותה שפה!"


בפרק זה שוחחנו עם משה קופל, יו"ר פורום קהלת למדיניות ציבורית, לגבי מאמרו בשילוח," על שטריימל, שפת הזכויות ועתיד החברה". דרך התייחסות למאמרו ניסינו יחד להבין מהם הערכים השונים שמבדילים בין ראיית עולם שמרנית לראיית עולם ליברלית וכיצד חברות שורדות ומתאימות את עצמן לזמן. בין היתר דיברנו על ההיגיון ההישרדותי של קיום מסורות שונות בקרב תרבויות שונות, סולידריות תרבותית, ואיך יוצרים אמון בתוך חברה. בשביל להבין איך חברות מתפקדות ושורדות השתמשנו בכלים כלכליים מתורת המשחקים כמו תופעת "איתות", "נוסע חופשי ועוד".

לצפיה ברשימת ההמלצות: https://docs.google.com/document/d/1mOoUK69TwMq1n7moVJP5BASgwuNq6xwBFXy3KQmQSn4/edit#heading=h.n9wrx9qht4th

 

Support the Show.

להצטרפות כמנוי הפודקאסט ואתר מידה

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים לפני כולם. - http://eepurl.com/iv2c6k

לצפיה ברשימת ההמלצות

להצטרפות לערוץ הטלגרם

להצטרפות לקבוצת המתנדבים שלנו שבזכותה אנו יכולים להפיק לכם תוכן
האזנה נעימה!

Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
Death, Sex & Money

Death, Sex & Money

Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.