All Episodes

April 17, 2024 18 mins

Bubba Dub is BACK breaking down all the biggest stories in the worlds of sports and pop culture. First, Bubba dives into LeBron James and the Lakers defeating the Pelicans to advance to the first round of the NBA Playoffs (2:00), then previews the rest of the play-in picture across the NBA (9:15). Plus, Dub sounds off on Jontay Porter’s lifetime ban (16:00), current updates on Diddy (8:00) and NBA YoungBoy (19:30) and another installment of “Trashh of the Day.” (21:00)

(Timestamps may vary based on advertisements.)

#Volume #Club

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played
Transcript

Episode Transcript

Available transcripts are automatically generated. Complete accuracy is not guaranteed.
Speaker 1 (00:01):
Volume were back. Yeah, we back once again. And what
did I tell y'all Blachels.

Speaker 2 (00:16):
Blachels went down now to New Orleans and took her
of business last night as usual. Blaker was up by
twenty on on on the Pelicans last night. And before
I even get into Lebron and Naggy and all the
rest of the guy, let me give my respect to
uh Zion Boogan Eton Williams. Let me give me stragger

(00:37):
had forty last night. Bag out looked good, had pepping
his step. Uh. I guess they changed his radiager fluid
the other day from that from Sunday until last night.
Because he looked like a total different player. We could
we didn't have an answer for him. I'm just being real.
We didn't have an answer for Zai Young Wheels from
last night. But something happened in the fourth quarter last

(00:58):
night against the Likers was tied up. Zion went up
in a little jump shot, came down and started grimacing
a little bit and everybody and went to the locker room.
Everybody was like, oh my god, Cyon was hurt.

Speaker 1 (01:10):
Chyon wasn't hurt. I told y'all he had an uber
east with steak in shape. He had to go and
get that. And that's where you went to the back,
eating Steak and Drake in shape. That's what it was doing.
I don't want to hear all that.

Speaker 2 (01:23):
I bet you Zion player against the arm Kings. I've
gathered to you the Zaim Wilson player against the Shakomingo
Kings the next game.

Speaker 1 (01:33):
With all that being.

Speaker 2 (01:34):
Said, y'all told me the Lakers were scared of Denver. Well,
guess what we knocking on the big bad Wolf, don't
we coming?

Speaker 1 (01:43):
Y'all? We coming to Denver. We melt and all the snow.

Speaker 2 (01:46):
It won't be a snow nowhere in Denver, even in
bowls or what coach Prime met.

Speaker 1 (01:52):
Yeah, it's still gonna be hot in Denvil. LA.

Speaker 2 (01:55):
On the way, I don't want to hear Mary talking
about me and Yoki is the best duo in the league.

Speaker 1 (02:00):
Neville, lp JY You and.

Speaker 2 (02:03):
Lebron got something to say about that. Now, let me
break the game down to you knowing basketball people who
gonna really know the game.

Speaker 1 (02:10):
But just like talking the game.

Speaker 2 (02:11):
Let me tell you what the Lakers gonna have to
do to bigger team like the defending champ Number one.
They gonna have to put Jamal Murray in every pick
and roll with Lebron and rue It. I don't care
who Jamal Murray holding. We gonna put him in pick
and roll when Lebron and ruin Kevill. Yeah, when y'all switched,
we vacking him down. As soon as y'all want to

(02:32):
show or act like y'all want to double, we gonna
kick it out to Red Ikey. We gonna kick it
out to D'Angelo, Locke, Warren, Russell, cmill. You show DiAngelo
last night.

Speaker 1 (02:43):
Bottle it now. If that D'Angelo show up in.

Speaker 2 (02:46):
This next series against the devil Knugers, Lakers ain't got
nothing to worry about, do you hear me?

Speaker 1 (02:51):
Lakers ain't got nothing.

Speaker 2 (02:52):
To worry about the way Lebron playing right now, and
you're twenty one miss a couple of layups the last night, fann,
I ain't like all that, but we're human. We hear
me in and I get it. But when the Lakers
playing like this, ain't nohing y'all can do with him.
Then you got Vincent coming in hitting a couple three.
You know you're gonna win with Prince hitting three. It's
a beautiful thing going on. Right now in the City

(03:13):
of Angel's Baby. I'm letting y'all know that right now,
no differl them beat Lakers the last a time. I
know this, I know this, but it's just something in me.
It's just something in me that's saying the Laker's gonna
win four three, like that just what it is, Laker's
gonna win this series four three. I feel like last year, Yoka,

(03:34):
your married made every damn shot they could possibly throw
up as the Lakers. But that won't happen this year.
I gather on to you that that won't happen this year.

Speaker 1 (03:43):
But stay tuned, hit the light button, hit the subscribe button.
We're talking NBA y'all day a day. Come on now.
Last night, I think it might.

Speaker 2 (03:51):
I think we could possibly say it's over for that
dynasty up there in Golden State.

Speaker 1 (03:56):
That's dead.

Speaker 2 (03:56):
Fam.

Speaker 1 (03:58):
Yeah, that that dynasty. It's dead. It's over.

Speaker 2 (04:02):
Folk Championships. What more can you ask for? Draymond Green,
You gave a folk, you gave a foul rings, but
your services is no longer needed. That's what they gonna
tell him in that meeting. Clay Kergie Clay is what
they call him, gave me four rings, second greatest.

Speaker 1 (04:22):
Shoe whatever, but your services no longer need, do you
hear me?

Speaker 2 (04:27):
You showing CP three and everybody your little boat that
you be riding on. That's what you ask. Don't sell
off on because you ain't coming back on for Levet
And you think, I figure resign you never you get.

Speaker 1 (04:39):
Your hat and coat and you go, you go.

Speaker 2 (04:43):
Nah, they figure go out and get stir Steph Curvey
some real heal man needs some help man. Finally he
gonna finally be the league of his team because it
was Draymond and the ain't none against Draymond loved Draymond Green.
Here's what the Golden State needed, Draymond Green. But now
that he will be gone because he out of the
he ain't coming back. Maybe he come out to LA,
maybe play with the Lakers, maybe played with because I

(05:04):
don't know, you know, dray Munn got ties into LA.

Speaker 1 (05:06):
So but with all that being said, Golden Staker is done.

Speaker 2 (05:10):
Man. You can't do them A tip your hang off
to dray Mung and clayf what they was able to
accomplish with Steve Kerr. You just the sight to see
last night the Sacramingo Kings wasn't missing nothing. I mean,
everything they was throwing up was going in.

Speaker 1 (05:24):
They just just couldn't keep up. Last night.

Speaker 2 (05:26):
Every time Golden State try to make a run, the
Kings went on their own run. And speaking of the
Sacramingo Kings, they gonna be playing the New Orleans Pelicans.
Gonna be a tough series. I think the New Orleans
Pelicans pull it out. I don't think the New or Pelicans.
New Orleans Pelicans played their best ball the last two games,

(05:46):
which was just the Lakers. But that's the Lakers. That's
a different breed, you know, Lakers on a whole another
level right now. But I do feel like, honestly, the
Pelicans will beat the Chakra Mino Kings in this last
playing game before the playoff start, and that.

Speaker 1 (05:59):
Just my taes. Do y'all give me, y'all take y'all,
let me know what y'all think.

Speaker 2 (06:02):
You know, we right way back, you know, let me
know who y'all think we're gonna win this series out
of the Kings and the Pelicans. Not a series, but
this game. Let me know who y'all think gonna win.
Getting the comment, let me know, now, dub, I think this.
I think that getting to come in. Let me know
what you think about the Laker Now, y'all got swept
last year, y'all gonna getwept. We kick in the comment said,
let me know it. Make sure you share this. I

(06:22):
don't care if you in the doctor's office right now, man,
share it with your doctor.

Speaker 1 (06:26):
Put him onto the bubble dumps. If on the volume,
that's what we're doing. Hit the light bud, hit describe.
But yeah, tune in each and every day. Yeah, we daily, baby, Yeah, No,
I gotta talk about it. Man. They tell me no
Diggy out here will cause win. So do you hear
me allegedly? Do you hear me Diggy? Cause Whizzo?

Speaker 2 (06:47):
I guess family really matters. Hey, I just family really matters,
if you ask me. I don't really know what's going
on with Pete Diggy, but hey, I don't know all
this stuff is alleged. If it's allegedly, this got the
be the worst melk down in entertainment history going on
with Diddy yea out here riding the ride on bicycles
with no seats. I don't really know what's going on

(07:09):
no more, I really don't. Can't nobody hold me down?
Oh no, the fans will if nobody will hold you.

Speaker 1 (07:17):
Did it?

Speaker 2 (07:18):
The fans don't hold you, fam Yeah, you've been running
around here a little too much with biggie money. Yeah,
keep getting your dog waving the four fold. All I
heard was no, Diggie, don't hit me no more. Hey,
hey man, stay tuned, man, we have fun over him
the bubble doing with show Man.

Speaker 1 (07:34):
Stay tuned and hit that like Bud hit that.

Speaker 2 (07:36):
Subscribe. But man, this is what we do, man, real
tall and don't forget man. This show being presented to
you by Prize Pick. Yes you my promo code trash
with the two ahs.

Speaker 1 (07:47):
Yeah, yeo do it now.

Speaker 2 (07:49):
The night we got the Philadelphia seventy sixers playing, just
the Miami Heat playing and be back.

Speaker 1 (07:55):
Baby, yeah, that big monster back. Ain't nothing Miami can
do with them. They ain't got Lebrun down there no more.

Speaker 2 (08:01):
They ain't got bad knee wait, they ain't got Chris
Boster done, no no more. Ain't nobody stopping the healthy
en b I'm letting you know that right now. And
being got up putting up forty and fifty points and
some skepches, Polo, you can put up forty and fifty points.

Speaker 1 (08:17):
Some skepters I'm going to get. I'm frona start rocket skelches.

Speaker 2 (08:20):
Do you hear me? If they making them be perform
like that? When I go to the wash La game,
I know I could pull up thirty. Yeah, I know
I could put up thirty at plenty fifness playing ball
La fifty per I can put up thirty against them
old school dudes in there. All of them got bad
knees anyway. Yeah, Yeah, that's the type of dude I am.
I go to the park, I play against old men
in their fifties, dropping sixty one. Yeah, I'm a big

(08:43):
dog on the court. When it's full of Jerry Atrice
people out there, I'm a big dog on the block.
I'll be Draymond greening them and everything choking on. Get
me what you heard me call fire? That's what I
be doing. But I got the seventy sixers coming out
in that Miami heat tonight as well, y'all.

Speaker 1 (08:58):
Let me know what y'all think.

Speaker 2 (08:59):
Do y'all think if MB wouldn't have got hurt, do
you think he would have been the MVP? Do you
think the statue of Allen Ovrison is too small? Let
me know, gigging, gig him a coming section man. Yeah,
get them lights up too, man, y'all come, hey, let's
turn this into the number one show.

Speaker 1 (09:14):
Y'all stay tuned.

Speaker 2 (09:16):
Hey, breaking news, breaking news, Zyuon boo in Eaton. Willisom
is out for that next game against the Sacramento King. Well,
I take my pick back, I lie, sacrament O King
gonna win this. I'm sorry. The Pelican's not gonna win
with got zion. They ain't got enough olk go. I
know they got brandom.

Speaker 1 (09:34):
Ingram c J.

Speaker 2 (09:35):
McCullum, trash, didn't do nothing last night, and they ain't
gonna do nothing against the Kings, do you hear me?

Speaker 1 (09:42):
Fox gonna Fox gonna run through him.

Speaker 2 (09:44):
Then you got some bonus over there, Then you got
Mary coming on with it over there, and you got
old Harrison Baums over there.

Speaker 1 (09:50):
Oh yeah, man, New Orleans gonna lose this. I'm sorry, y'all.

Speaker 2 (09:53):
I'm sorry, y'all gonna be right back down on Barbon
Street getting drunk, mad, talking crap.

Speaker 1 (09:57):
Get ready for.

Speaker 2 (09:58):
The Saints, I mean the Aints because this season. Oh
I'm letting you know right now, cause season over. Bird
Man mansing them for clothes that what Rick Raus say.
But ain't my business though, I don't know what's really
going on, but I'm loving it. Hey, man, stay tuned.
I just wanted to get y'all their breaking news. Man
Zy Young Wissam is out.

Speaker 1 (10:15):
Man. I hate that, man, I hate that for the
basketball fans. Man.

Speaker 2 (10:19):
I want oh man, I hate injuries man for real.
But keep in minds, I got a wish doctor down there. Family,
just inbox me them and let me know. I'll send
to your weight. All you gotta do is put your
foot that a little footop.

Speaker 1 (10:33):
Close your eye. Hey boom, You're gonna be healed. You're
gonna be healed again.

Speaker 2 (10:36):
Now the other ablement is gonna be bothering, but the
hamstring is gonna be good.

Speaker 1 (10:39):
Fan get heavy.

Speaker 2 (10:47):
Got to Chicago Bulls playing against the linea Hawks tonight.

Speaker 1 (10:51):
I'm going with the line Hawks.

Speaker 2 (10:54):
I feel like Thelina Hawks got a little bit more
fire worse than Chicago guy right now. So I'm going
with the line of house to night, y'all. Let me
know who y'all going with. I know, I know a
shout to my Chicago people. I know y'all wasn't like,
come on, w tripping Now I'm just being real, man.
I feel like Trey Young and Mary, it's just gonna
be a little too much for tomorrow Rosan tonight. I mean,

(11:15):
you got you got cruise all over girl. But he
only could do so much when he played great defense.
And you can get some scoring from him from time
to time. But in the situations like this, I feel
like Trey Young and Mary probably gonna go for about
thirty a piece tonight. It's just gonna be too much
to overcome. Booshi's gonna be dancing, you know what I'm
talking about. It's gonna be a beautiful thing to night

(11:36):
the game. But I'm riding with the Atlanta Hawks. But
y'all get in the comments section, y'all let me know
what y'all think. Matter fact, I'm gonna be in Atlanta
May tenth, May through May twelve at the Uptown at
Lona Uptown, coming to Diego grab them tickets at May
tenth through the twelve.

Speaker 1 (11:51):
I'm in the city. Pull up, stay tuned. I got
mog Kong.

Speaker 2 (11:54):
I know y'all seen John t Porg making too many
million dollars a year, got banned for live for gambling,
and only one twenty one thousand dollars.

Speaker 1 (12:08):
Now his brother is Michael Porter Jr.

Speaker 2 (12:10):
Now now you heard I guess said was making two
million and only one twenty one thousand.

Speaker 1 (12:15):
I need you all to.

Speaker 2 (12:16):
Say it with me, trash, it's what he is. Man,
How you gonna throw your career away?

Speaker 1 (12:21):
Fam? On gambling? Fan? You know what, Rulee? You know
you can't gamble if you're a playoff. Bro. You know this.

Speaker 2 (12:28):
It's people out here'll never make that kind of money. Ever,
you gonna throw it away like that? You got a
gambling problem, Fam, I know you be seeing that one.
Ain't hundred numb about dad and all that and gam Fam.

Speaker 1 (12:40):
You need to go there get some help, don't. Oh.

Speaker 2 (12:43):
I hate hearing stories like this, man, I really do.
And I understand you should be able to gamble as
long as you ain't throwing the game. Come on, bro,
Opportunities like this don't come man. Don't that many players
make it to the NBA. Man, you was one of them,
and for you could throw it away like that, It's sad, man,

(13:04):
It's really sad. And the NBA y'all need to do
something about this. Y'all need to start having some training
programs or something. Going on educating the players and letting
them know there is no gambling period. Come on now,
make it two million all you don't want it don't
make sense. But you know, since you ain't in the

(13:24):
league no more, you like the gamble, you know what
I'm saying. It just don't make no sense. Man.

Speaker 1 (13:28):
We got to do better.

Speaker 2 (13:30):
Got to protect the integer of the game. I understand
that NBA, because we feel the same way about the rest.
We already feel like the game rigged anyway. But they
got to protect integer of their game, man, and they
got to do what they gotta do by banging you.
Hope they hopefully uplifted and probably get banned you for
a whole year. I think life is a little a
little too too assessive. But uh but I donna make

(13:53):
the rules. I'm not aging silver. That's up to agon
silvil though. Man. But yeah, that's that's that's just terrible poor,
That's just terrible. But God, stay tuned. Hit the like buddon,
hit describe button. You know, trash other day coming up next.

Speaker 1 (14:06):
Come on, now, y'all hurt shir dors sunders Now if
you offensive player, you're hitting that porl, you hit him.

Speaker 2 (14:16):
If you're a defensive player. You want to hit that porlal,
you hit old Boy, you hit big Bro on the defense.
That's how they're rocking up there in Colorado right now. Man,
Coach Prime, Hey got a squad, got a coaching staff.
Let's see what Coach Prime do this.

Speaker 1 (14:30):
Shear y'all? An, they just sit back and see what
Coach Prime do.

Speaker 2 (14:34):
He been doing the interview, doing his thing, got the
family jumping KMC commercials at flat commercial with Nick Saber,
Prime time, got it going on. That's one thing we
can say about Coach Prime. He's a great marketerer and
he gonna get to that money. But what we really
want to see is what he gonna do with Colorado
king turn him around? Can he get them buff Buffalo? Buffalo?

(14:54):
That's why what's all all eyes on Coach Prime? And
I believe in Coach Prime. You know what I'm talking about.
I believe in what he can do. Now if whether
he do it or not, it remains to be singing,
But I believe in Coach Prime. Gonna keep believing in
Coach Prime. I'm gonna be on the sideline with Coach Prime. Yeah,
calling the other opponent fresh, Yeah, ain't nothing y'all will

(15:14):
do about it. Yeah, NBA, young boy back in jail.
How you go to jail in Utah? Film, that's what
you go in Utah? Fuller get away from trouble. You're
still getting in trouble, fam.

Speaker 1 (15:25):
But guess what, though, I know we're gonna get some
fire music when you get out. Though. I know that
because this young boy him being stressed.

Speaker 2 (15:32):
I don't like y'all stressing your NBA young boy like
that man, you've been stressed out him living in Utah.
Let that man move back to Baton Rouge whatever Atlanta,
weever la Let him move somewhere else the law, fellow gunment,
Let him move out of Utah. MA ain't nothing in Utah, man,
y'all know it. Man, young man going crazy? See ain't
all that snow?

Speaker 1 (15:52):
You know we're tropical.

Speaker 2 (15:54):
Come on now, make it make sense that light butn't
describe button man and run me hot with this and
being young boy gone back to jail. Floyd rolling over
in the boxing gym right now, man, come on now,
let me say this now for the playout start And
I'm talking to you Anthony Davis. If you in practice

(16:15):
right now, if you ever see this video and your
eyes starting to hurt or they're starting to tingle go
and get them goggles. Kareem got right, mother, Now don't
you wait. Don't you wait.

Speaker 1 (16:28):
I'm talking to the Laker coaches.

Speaker 2 (16:30):
Have them same goggles Kareem had on the sideline because
we gonna need no more misunderstanding in the playoffs.

Speaker 1 (16:37):
Him going back to the locker room to get fixed up. No,
you're not.

Speaker 2 (16:41):
We got it right here on the sideline with us
frinkers himself. Man, my trash sugar day, go on the
Rick Ross and drink now. Rick Ross say Drake Playings
from nineteen seventy four. He say, hey, man, I got
the trash rocks man because y'all too rich Man and Drake,

(17:02):
I'm trashing you cause you said Rick Ross house is
a content creator house.

Speaker 1 (17:06):
What's wrong with that?

Speaker 2 (17:07):
Famn?

Speaker 1 (17:07):
What's wrong? We could content create a house on drizzy
y'all too rich?

Speaker 2 (17:12):
Now, y'all done took this beef rap beef a little
too far.

Speaker 1 (17:15):
Now y'all starting to hurt our feelings.

Speaker 2 (17:16):
Now y'all just flexing y'all money on us, and I
don't like that now hours for all y'all going back
and forth.

Speaker 1 (17:23):
But this stuff y'all doing here, I don't like it
one bit. Get back in the booth and raph linga
jokes up to me because y'all ain't got them.

Speaker 2 (17:31):
By the way, Drake, they're playing here in nineteen seventy four. Man,
you might want to update that thing. Man, you know,
slapping some Painger ain't gonna do it. I guess the
bandaid man, Ross, you a fool forget one boy, Drake,
you gotta come in and get him forge. Now, Drake,
you gotta respond to that one.

Speaker 1 (17:44):
Now. I get it. When you said, when Ross said
he had more money than you, that's when you that's
when you stop listening.

Speaker 2 (17:52):
Rich problem, rich people problems. Y'all need to solve them. Man,
check this out. Man, if you like this episode today
and you like what you see herd and wat and
you know what to do, hit the lifebuton hit the
subscribe button. We're dropping daily on the bubble the Upshow
on the volume, and who knows, you could be on
the bubble of the up Show soon.

Speaker 1 (18:11):
So keep watching, keep getting in the comments, and we're
gonna make some things happen. Until next time, the volume
Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
The Nikki Glaser Podcast

The Nikki Glaser Podcast

Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.