All Episodes

June 14, 2024 12 mins

Dear Steve and Shirley, I met a man and fell in love. I'm forty five and he's fifty five. I didn't like him at first, but he wore me down and stole my heart. I have to weigh the pros with the cons all the time because he is very annoying. He's been very handsy from the beginning of our relationship. We went on a blind date and I was very nervous because he's older. He reached across the table and grabbed my wrist and told me that he could feel my heart racing by the pulse in my wrist. I wanted to snatch my hand from his because he was being too familiar. He walked me to my car and he had his hand in the small of my back............................

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played
Transcript

Episode Transcript

Available transcripts are automatically generated. Complete accuracy is not guaranteed.
Speaker 1 (00:01):
It is time for the Strawberry Letter, and if you
need advice on relationships, work, sex, parenting, and more, please
submit your Strawberry Letter to Steve HARVEYFM dot com and
click submit Strawberry Letter. We could be reading your letter
live on the air, just like we're going to read
this one right here, right now, and you never know,
it could be yours.

Speaker 2 (00:20):
It could be yours. Buchael, love and hold on tight.
We got it for you here. It is Strawberry Letter.

Speaker 1 (00:25):
All right, nephew, thank you subject. Can you please stop
touching me? Dear Stephen Shirley, I met a man and
fell in love. I'm forty five and he's fifty five.
I didn't like him at first, but he wore me
down and stole my heart. I have to weigh the
pros and prose with the cons all the time because

(00:46):
he is very annoying. He's been very handsy from the
beginning of our relationship. We went on a blind date
and I was very nervous because he's older. He reached
across the table and grabbed my wrist and told me
that he could feel my heart racing by the pulse
in my wrist. I wanted to snatch my hand from
his because he was being too familiar. He walked me

(01:07):
to my car and he had his hand in the
small of my back. He leaned over in my car
and rubbed the side of my face and said, I
have pretty skin on down the line. I let him
know politely that he doesn't need to touch me while
we are having a conversation. He said he's very affectionate
and asked if it was a problem. I lied and

(01:29):
said that it wasn't. He's gotten worse since we started
having sex. He can't sleep without snuggling up on me.
If I squirm away, he'll reach across and place his
hand on my hip. He wakes me up by gently
holding my face in his hands and kissing me softly.
He even holds my hand while we're having coffee or

(01:50):
tea in the morning. He holds my hand while he drives.
I either have to cuddle with him while watching movies,
or I have to put my legs across him, or
vice versa. He massages my neck and my scalp. I
am so tired of his hands being on me. We
hold hands in public and even at church. Some women

(02:11):
love this, but I do not have I let it
go for too long to complain? How do I stop him?
You're not going to change him. You're not going to
change him. This is what he's doing, and he's this
is him, okay, this is who he is. It sounds
like a case of you love him, but you don't
like him very much. You said he was annoying. And

(02:33):
you are quite different from a lot of women, because
most women want just what you're getting from a man
you say you're in love with, who loves you too
and doesn't mind showing you. Don't you know that? This
is what people do when they're in love. They touch okay,
they cuddled, They do things like this. Why would you
tell him that all the touching wasn't a problem when
he asked you, he asked you outright. You admit it

(02:56):
that you lied to him. You should have told him
the truth right then.

Speaker 3 (03:00):
There.

Speaker 1 (03:00):
You're not a touchy feely type of person, so please stop.
Now you're stuck in this relationship with what this good
man who sounds like a perfect gentleman, a man who
loves you, he's romantic, he wants to be with you.
It could be a lot worse. I mean, you cannot
change him. That's who he is, and this is a
man in your life. You really have nothing to complain about.
But you have found something. Listen. If you don't like it,

(03:24):
you gotta tell him, you gotta let him go. There
are so many women who would love to have him
and all the touching and cuddling he can give.

Speaker 3 (03:30):
Steve, can you please stop touching me? Show damn hands
awf of me? You make me sick.

Speaker 1 (03:42):
Yeah, you too much.

Speaker 3 (03:45):
I understand the letter. You don't normally I go, what's
what you're tripping for? But no, you too much. You
met him, man, but let me I'm gonna point out it.
This letter met him man glove. I'm forty five, fifty five.
I didn't like him at first, right there, stop. I

(04:06):
didn't like him at first. How many times should you
have followed your first mind? I ain't like him at first,
but he wore me down. Just a lesson to the fellas.
Keep applying pressure. He will break eventually. See there's a
lesson in this letter for everybody. Follow your first mind.

(04:26):
Ladies way him down, fellas, they'll eventually break. And he
stole your heart. I have to weigh the pros and
cons all the time because here's another one.

Speaker 2 (04:39):
He is very annoying.

Speaker 3 (04:42):
I don't know about you, but I don't like me
any relationship with people that's annoying. That's gonna be a
relation full of that's gonna be a relationship full of you.

Speaker 2 (04:52):
Ow my damn nerves. But she went on and jumped
in anyway. She ain't like him at first, and he's annoying.

Speaker 3 (05:03):
He stole my heart. You stupid. This is a stupid person.
He's very handsy from the beginning. Went on a blind date.
I was very nervous because he's older. He reached across
the table and grabbed my wrists and told me he
could feel my heart racing.

Speaker 2 (05:20):
Through the pulse in my wrists. He was really checking
your blood pressure.

Speaker 3 (05:24):
That what that is. That's what old people do. They
know how to check your blood pressure. His old lass
and had his blood pressure checked so many times now.
He said to me talking about he can feel your
heart racing. That's blood pressure. Boy. I want to snatch
my hand because he was being too familiar. When I
come back, all I'm gonna do is read you the letter,

(05:45):
tell you what's wrong. That's all.

Speaker 1 (05:46):
I'm all right, thank you. We'll have part two of
Steve's response coming up at twenty three minutes after the hour.
Today's Strawberry Letters subject can you please stop touching me?
Back after this? You're listening show? All right? Come on, Steve,
Let's recap today's strawberry letter. The subject is can you
please stop touching me?

Speaker 2 (06:06):
Can you please stop touching me?

Speaker 3 (06:07):
I'm gonna show you the This is a letter full
of contradictions, and all I'm gonna do is show you
the contradictions. I met a man and fell in love.
He's forty five, I'm fifty five. I ain't like him
at first. Well, okay, there you go. What I tell you,
always follow your first mind. But he wore me down
and stole my heart. This is a message to the fellas.

(06:28):
Keep the pressure on you will soon break them. They
can crack under pressure.

Speaker 2 (06:35):
I have to wait the pros and cons all the
time because he is very annoying.

Speaker 3 (06:40):
Let me get this right. You didn't like him at first.
He wore you down, but he's very annoying. I don't
know about you, but I don't like me. In the
relationships with people, that's a knowing as hell, because this
is finna be a relationship full of you own my
damn nerves and guess what happened. Watch this letter. He's
been very hands from the beginning. Went on a blind date.

(07:02):
I was nervous because he's older. He reached across the
table and grabbed my wrists and told me he could
feel my heart racing by the pulse in my wrist.
That's a damn lie. He was checking your blood pressure.
Old people like to know if they got something in
common with the other person. He was trying to see
if you had high blood too, then y'all can get
y'all prescription. It might get a discount down to CVS

(07:24):
because they got family discount at Walmart if you got
a lot of pills. He was just checking to see
if he would be able to save some money, but
hoping your ass had high blood pressure.

Speaker 2 (07:33):
So that's the old people move.

Speaker 3 (07:35):
I ain't never in my life grabbed a woman's wrists
and said, I could feel your heart racing. That's on
her chest. If you grab her wrists, checking for the pulse,
that's blood pressure or signs of life. I wanted to
snatch my hand hand from him because he was being
too familiar. Then he walked you to your car and
he had his hand in the small of my back. Okay,

(07:58):
we do that. He leaned over in my go and
rubbed the side of my face and said, I have
pretty skill. May get your damn hands off my face.
I just met you, you know, as old ass went
to the bathroom before y'all went to the car because
it got a weak blinder, so he can't be walking
in noe, go to the bathroom now here.

Speaker 2 (08:15):
They got a hand on your face. On down the line.
I let him know politely that he doesn't have to
touch me while we are.

Speaker 3 (08:23):
Having a conversation. He said he's very affectionate and asked
if it was a problem. I lied and said it wasn't.
See now, this is the wrong lie. Okay, there's a
time and place for line. This was a wrong lie. Wow,

(08:45):
this was a lie that served you no purpose. It
only benefited him and furthered his aggression. He's gotten worse
because you lie, and you don't even know how to lie,
because you put.

Speaker 2 (08:59):
The line in the wrong place. Damn, the wrong lie.

Speaker 3 (09:06):
He's gotten worse since we started having sex. He can't
sleep without snuggling up on me. Man, it's hot. Your
ass off of me if I squirm away, He'll reach
across and place his hand on my on my hip.
Now check this out. He wakes me up by gently
holding my face in his hands and kissing me softly.

(09:27):
Oh that's movie kissing right there, lady. He saw that
in a movie somewhere. Don't knowbody, every damn morning hold
the woman face in they hand and kiss them softly.

Speaker 2 (09:38):
What kind of punk ass, missus.

Speaker 3 (09:42):
D cause you can't sustain that every damn morning, gently
holding your cheeks in my head, kissing you good morning,
darling man. Stop all the old movie Yet he wakes
me up by gently holding my face in his hands.
He even holds my hands while we having coffee or
tea in the morning. I got to hold his coffee cup.
Let me go, damn we at Starbucks. I got the

(10:06):
grand latte. I need both hands. He holds my hand
while he drives. Your old ass, get two hands on
the wheelfo you mess around, have a seizure and run
us up into the back of this garbage truck. See,
I just see all this stuff happening. We got a
cuddle with him while we watching movies. I had to
put my legs across him or vice versa. He massage

(10:30):
is my neck and my scalp. You're not finn Do
my scalp now.

Speaker 2 (10:34):
All the day.

Speaker 3 (10:37):
You finnah, Get your fingers. I topped my head. Just
rub my head and stuff. I ain't four years old.
Get your damn hands. I am so tired of his
hands being on me. We hold hands in public and
even at church. Why we hold the hands in church?
I got to pray. I need both my hands because

(11:01):
I'm gonna go to Capitol start going to Catholic church
where they put their hands together and hold them up
under their chin. So I'm gonna eave both my hands.
Some women love this, but I do not. I let
it go on for too long to complain. How do
I stop him? You can't. You can't.

Speaker 2 (11:21):
It's too late. But this is your fault. You ain't
even like him in the beginning. What made you start liking?

Speaker 3 (11:28):
Then you said you gotta do the pros and cons
all the time because he's annoying you with a man
you don't like, and is annoying.

Speaker 2 (11:35):
And now guess what he doing. He annoying your ass.
Touchy touchy, touchy, touchy touchy. So now the only way
I think you can do this is you gonna have
to make an announcement?

Speaker 1 (11:51):
An announcement, Steve, Yeah, what.

Speaker 3 (11:56):
If you put your hands on me again? We are
done having sex? Wow, that's all.

Speaker 2 (12:07):
I don't want to hold your.

Speaker 3 (12:08):
Hand when we driving. I want to hold my coffee cup.
I don't want to hold your hand while I'm having cup.
I want both hands. I like to drink my coffee sometimes,
you know, and feel the warmth of the cup. Sometime
I like two hairs on a cup. It's just giving
me the listen. Sometimes I hold my coffee cup with
two hands, like I'm doing right now. I ain't never
because I don't really do that. I'm just like letter,

(12:32):
and I don't hold my cup with my other hand,
but women do and all the time. Mississippi Monica.

Speaker 1 (12:37):
Only your comments on Today's Strawberry Letter on Instagram.

Speaker 2 (12:40):
At count it at all, we don't really care, and check.

Speaker 1 (12:43):
Us out on the Strawberry Letter podcast on the free
iHeartRadio app coming up next to this junior and off
right after this. You're listening Morning Show
Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
Who Killed JFK?

Who Killed JFK?

Who Killed JFK? For 60 years, we are still asking that question. In commemoration of the 60th anniversary of President John F. Kennedy's tragic assassination, legendary filmmaker Rob Reiner teams up with award-winning journalist Soledad O’Brien to tell the history of America’s greatest murder mystery. They interview CIA officials, medical experts, Pulitzer-prize winning journalists, eyewitnesses and a former Secret Service agent who, in 2023, came forward with groundbreaking new evidence. They dig deep into the layers of the 60-year-old question ‘Who Killed JFK?’, how that question has shaped America, and why it matters that we’re still asking it today.

Las Culturistas with Matt Rogers and Bowen Yang

Las Culturistas with Matt Rogers and Bowen Yang

Ding dong! Join your culture consultants, Matt Rogers and Bowen Yang, on an unforgettable journey into the beating heart of CULTURE. Alongside sizzling special guests, they GET INTO the hottest pop-culture moments of the day and the formative cultural experiences that turned them into Culturistas. Produced by the Big Money Players Network and iHeartRadio.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.