All Episodes

April 13, 2024 111 mins

לאיזו מטרה מנע האל יהוה ממלך מצרים לשחרר את בני ישראל כבר בהתחלה, ולמנוע סבל עצום ומגוון, שפיכות דמים גדולה ומוות המוני בייסורים של גברים, נשים, ילדים, תינוקות ובעלי חיים אחרים? לפי התורה, באילו שלוש דרכים הוכיחו אלוהי מצרים את אלוהותם? מדוע מול המצרים הפך מטה הקסמים דווקא לתנין? חוץ מהאל יהוה, אילו אלים יכלו לפצל גוף מים גדול וגם להפוך חומר דומם לבעל חיים? היכן בתנ"ך יש הכרה בקיומם של אלוהים אחרים מלבד יהוה? בלי מלחמות דת: לממלכות שונות היו אלות ואלים לאומיים שונים, כפי שיש היום דגלים והמנונים שונים. המונותאיזם שם קץ לפלורליזם הדתי. למי היה עניין להפיץ סיפור על אל חדש ולא מוכר שהגיח פתאום מהמדבר והביס נגד כל הסיכויים את האלים החזקים של מצרים האימפריה הגדולה? איזה אל התפאר ב"התעללות" והרג המוני של חפים מפשע כולל תינוקות ובעלי חיים? מדוע נמשך עד ימינו עיוות המושגים המכנה חלק ממעשי הכישוף המיתולוגיים "נסים" ואחרים "כשפים" והכל לפי זהות מספר הסיפור? מה מקור האמונה בכוח המאגי של כישוף ה"חמץ" שצץ במשך שבוע בשנה? ממתי נהוג לרמות את האל יהוה עם עסקאות פיקטיביות מבישות של "מכירת חמץ"? ומה קרה כשהתברר ש"הגוי של פסח" הוא יהודי?! מדובר בסיפור מיתולוגי, לא היסטורי - אז למה חשוב לעסוק באמונות האלה? כי לאמונות יש תוצאות! האזינו

Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
The Nikki Glaser Podcast

The Nikki Glaser Podcast

Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.