All Episodes

May 12, 2024 64 mins

בפרק זה של הפודקאסט עו"ד תמיר דורטל מארח את ד"ר עידו ליברמן, סוציולוג של החברה הישראלית המתמחה בחברה החרדית. השניים דנים בשאלת שילוב החרדים בחברה הישראלית, ובפרט בשאלת גיוסם לצה"ל ולעולם העבודה.

ד"ר ליברמן מציג תמונה מורכבת של החברה החרדית, ומצביע על מגמות מנוגדות: מחד, מגמה של השתלבות גוברת במרחב הישראלי, המתבטאת בשינויים בסגנון חיים, זהות ותעסוקה; מאידך, התנגדות עזה מצד האליטה החרדית לתהליכים אלו.

השניים דנים בפירוט בביטויים השונים של השתלבות החרדים, ביניהם מגורים בשכונות מעורבות, שינויים בלבוש, יציאה לעבודה מחוץ לקהילה, בילוי של זמן פנוי ושימוש בטלפונים כשרים לעומת שימוש בסמארטפונים.

מנגד, הם מצביעים על מוקדי הכוח שבאמצעותם האליטה החרדית עוצרת את מגמות ההשתלבות, ובראשם מערכת החינוך, מערכת השידוכים, מוסדות הסיוע הכלכלי והפצת מידע באינטרנט.

ד"ר ליברמן מציע דרכים אפשריות שבהן המדינה יכולה לתמוך במגמות ההשתלבות בחברה החרדית, תוך מתן דגש על מתן אפשרות לחרדים לחיות כפי שהם רוצים, בלי כפייה

Support the Show.

להצטרפות כמנוי הפודקאסט ואתר מידה

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים לפני כולם. - http://eepurl.com/iv2c6k

לצפיה ברשימת ההמלצות

להצטרפות לערוץ הטלגרם

להצטרפות לקבוצת המתנדבים שלנו שבזכותה אנו יכולים להפיק לכם תוכן
האזנה נעימה!

Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

The Nikki Glaser Podcast

The Nikki Glaser Podcast

Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.