All Episodes

November 8, 2023 19 mins
La guerra disumanizza, la guerra impedisce di vedere nell'altro una persona con una sua particolare storia e dignità. Per questo c'è bisogno sempre di più di dare un volto, un nome e un cognome a coloro che la guerra la vivono direttamente. Hussam Abu Sini si definisce "un arabo del 48", un discendente di quei palestinesi che non fuggirono dalle loro case e che vennero inglobati dentro lo stato di Israele. Hussam è cristiano, nato a Nazareth in Galilea, poi ha studiato medicina in Italia e ora vive con la sua famiglia ad Haifa. Gli abbiamo chiesto cosa significa vivere per un arabo in Israele oggi. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
The Nikki Glaser Podcast

The Nikki Glaser Podcast

Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.